POLREGIO, PKP CARGO, zatrudnienie, list intencyjny, współpraca, Agencja Rozwoju Przemysłu, przewozy pasażerskie, restrukturyzacja, program wsparcia, pracownicy kolei, drużyny trakcyjne, drużyny manewrowe, rewizja techniczna, utrzymanie taboru, Marcin L. Mróz, Marcin Wojewódka, Michał Dąbrowski, rozwój sektora kolejowego, stabilność zawodowa, dialog społeczny, synergia spółek, transport kolejowy, Skarb Państwa.
14 stycznia 2025

Energylandia Rally Team wkracza do królewskiej kategorii Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych

Rodzinny zespół rajdowy Energylandia Rally Team ogłosił przejście do najwyższej klasy rajdów terenowych – Ultimate, gdzie rywalizuje się na maszynach Toyoty Hilux T1+. Eryk i Marek Goczał, liderzy zespołu, mają za sobą spektakularne sukcesy w klasie SSV, a teraz przygotowują się do wyzwań w prestiżowej kategorii pojazdów.

 

Nowy rozdział z Toyotą Hilux T1+

Przejście do klasy Ultimate to znaczący krok w karierze zespołu. Samochody Toyota Hilux T1+ to jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie maszyn, dominujące w tegorocznym Rajdzie Dakar, gdzie zajęły pierwsze dwa miejsca w klasyfikacji generalnej. Obsługą pojazdów Goczałów zajmie się renomowana belgijska stajnia Overdrive, co dodatkowo wzmacnia szanse zespołu na sukces.

Czuję się niesamowicie w tym samochodzie i jestem pełen motywacji do działania. Jazda Toyotą Hilux T1+ to spełnienie mojego największego marzenia – podkreśla Eryk Goczał. – To wyjątkowe wyzwanie, które dodaje mi energii i wiary w to, że możemy walczyć o najwyższe cele.

 

Harmonogram startów w 2025 roku

Energylandia Rally Team zaplanował udział w kluczowych rundach Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych W2RC. Sezon rozpocznie się w lutym od Abu Dhabi Desert Challenge, a następnie zespół wystartuje w South African Safari Rally (maj), Rajdzie Portugalii (wrzesień) i Rajdzie Maroka (październik). Wszystkie te starty będą przygotowaniem do Rajdu Dakar 2025, gdzie zespół zamierza walczyć o najwyższe lokaty.

 

Sukcesy, które motywują

Energylandia Rally Team to już uznana marka w świecie rajdów. Eryk Goczał zadebiutował w Rajdzie Dakar 2023 jako najmłodszy zwycięzca klasy SSV w historii, osiągając ten sukces tuż po zdaniu egzaminu na prawo jazdy. Z kolei jego ojciec, Marek Goczał, zajął trzecie miejsce, co było jego najlepszym wynikiem w karierze.

Przejście do klasy Ultimate to dla nas naturalny krok. Toyota Hilux T1+ to pojazd, który idealnie do nas pasuje. Od pierwszych chwil czuliśmy, że to jest właśnie to, na co czekaliśmy. Jesteśmy gotowi, by pokazać nasz potencjał w rywalizacji z najlepszymi – mówi Marek Goczał.

 

Przygotowania w pełnym tempie

Obecnie zespół przebywa na testach w Maroku, gdzie intensywnie pracuje nad doskonaleniem ustawień Toyoty Hilux T1+. Każdy przejechany kilometr to kolejny krok ku osiągnięciu optymalnej formy przed startem w sezonie 2024.

Nasze przygotowania to „cisza przed burzą”. Skupiamy się na każdym szczególe, by być gotowym na największe wyzwania – zapowiada Eryk Goczał.

 

Cel: Rajd Dakar i najwyższe podium

Przenosiny do królewskiej kategorii Ultimate to symbol ambicji i determinacji zespołu. Energylandia Rally Team zamierza nie tylko rywalizować z najlepszymi, ale także walczyć o zwycięstwo w najbardziej wymagających rajdach świata, z Rajdem Dakar na czele.

Eryk i Marek Goczał nie ukrywają swoich ambicji i zapowiadają, że ich starty będą okazją do pokazania siły polskiego motorsportu na arenie międzynarodowej.


 

 

 

 

 

 

fot. Materiały prasowe

 

Witaminy i minerały - porównaj na Ceneo.pl